dijous, 18 de desembre del 2008

LA MEVA BIBLIOTECA




Bé. Ara, ja ets dins del laberint. Recorda que et cal anar descobrint els seus secrets; els tresors que et faran més fort per vèncer el minotaure. Avui podràs apropar-te a la meva biblioteca.

No tinguis pressa per saber-ho tot... La saviesa consisteix en assaborir lentament. De la lectura dels clàssics es pot deduir com l'ideal de saviesa pressuposa dues característiques; de primer, el coneixement per les idees (via principal per aconseguir el coneixement universal). I la segona i fonamental, el coneixement per l'experiència. Això significa que la persona sàvia no és només la persona que sap, sinó també la que, des la maduresa i l'equilibri interiors, reuneix les condicions necessàries –coneixement i experiència– per poder emetre judicis reflexius, amarats de prudència i moderació, lluny de tota precipitació.

Mentre camines entre les ombres del laberint et convido a descobrir la llum i els tresors de la meva biblioteca. Aquí tens l'espai físic d'on sortirà EL MÓN D'ARIADNA.

1 comentari:

Montse Viver ha dit...

Una interessant proposta la de tornar a les arrels de la nostra cultura.
Jo per sort, encara vaig ser educada amb cultura clàssica suficient com per reconèixer etimologies, saber de mitologies i poder aixís entendre les manifestacions artístiques en les que aquests coneixement son necessaris o gosaria dir que imprescindibles.

Gràcies per volguer fer un guiatge dins d'aquest laberint classic, de vegades una mica difícil per qui no hi està avesat.